Kidsweek

Kidsweek maakt nieuws uit Nederland en de rest van de wereld leuk en begrijpelijk om te lezen voor kinderen van 7 t/m 12 jaar. Het nieuws wordt afgewisseld met verhalen over dieren, sport, strips, puzzels en moppen. Kidsweek schrijft dus over alles wat jonge kinderen bezighoudt.

De content van Kidsweek sluit naadloos aan op de belevingswereld van kinderen, maar zijn zeker niet kinderachtig.

Kinderen zelf komen ook uitgebreid aan het woord. Elke week geven ze hun mening bij de Stelling van de Week en elke maand gaat het testteam met jonge lezers op stap om uitjes te testen, van dierentuin tot museum en meer.

Als lezer van Kidsweek mis je niets, maar er valt ook iets te leren. Kidsweek in de Klas biedt actuele en vernieuwende lesmethodes voor het basisonderwijs, die nieuws en actualiteiten op een educatieve manier bespreekbaar maken in de klas. Met de kerndoeldekkende methode Begrijpend Lezen gaan kinderen van groep 4 t/m groep 8 wekelijks in de klas aan de slag met de krant en het digitale lesmateriaal om begrijpend lezen te leren. Waarbij ook lesmateriaal is voor woordenschat en begrijpend luisteren. Daarnaast is er een digitale lesmethode Mediawijsheid, waarin actuele onderwerpen als online pesten, nepnieuws en de invloed van social media aan bod komen.

Marketingoplossingen

Selecteer marketingoplossing...

DOELGROEPBEREIK

KIDSWEEK BEREIKT 1400 BASISSCHOLEN EN 164.000 KINDEREN PER WEEK

Kidsweek is een weekkrant voor kinderen van 7 t/m 12 jaar, die wekelijks gemiddeld door 164.000 kinderen wordt gelezen. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde leesduur 54 minuten per week bedraagt. Daarnaast wordt de website, Kidsweek.nl, maandelijks door nog eens 80.000 kinderen bezocht. Het geeft aan dat Kidsweek een zeer doeltreffend platform is om deze jonge doelgroep te bereiken.

De weekkrant, de website, de social media, de Kidsweek Moppen-app, Kidsweek in de Klas: elk medium heeft zijn eigen kracht. Daardoor kunnen wij jou als adverteerder veel oplossingen bieden om je marketingdoelstellingen te behalen. Daarnaast helpen we je graag om jouw boodschap aantrekkelijk te maken voor een jonge doelgroep. Alles voor een zo effectief mogelijke campagne.
Dit wil ik

BRAND AWARENESS

Positioneer je merk in het leven kinderen

Of je merk nu meer bekendheid, loyaliteit of onderscheidend vermogen kan gebruiken: een marketingcampagne in samenwerking met Kidsweek zet je merk op de kaart bij kinderen van 7 t/m 12 jaar.

Wil je de naamsbekendheid vergroten, dan is het van belang om je merk structureel onder de aandacht te brengen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan display advertising op onze website in combinatie met advertenties of een branded content-format in de krant. Zichtbaar zijn is het belangrijkste.

Wil je dat de doelgroep een specifieke boodschap over je merk, product of dienst onthoudt, dan is het belangrijk om veel aandacht te besteden aan de boodschap zelf. Custom publishing zou in dat geval een goede oplossing kunnen zijn. Wij maken jouw boodschap aantrekkelijk voor een jonge doelgroep in een op maat gemaakte krant, katern, boek, magazine of workshop. We kunnen zelfs specifiek lesmateriaal voor je ontwikkelen. Het is een goede manier om deze jonge doelgroep meer tijd met je merk te laten doorbrengen.

Het kan ook zijn dat je regelmatig contact wilt hebben met je doelgroep. Dan is het wellicht interessant om een content partnership met Kidsweek aan te gaan. Een goede manier om kinderen aan je merk te binden Je leest er alles over onder ‘content partnership’.
Dit wil ik

CONCEPTONTWIKKELING

Wij maken je boodschap aantrekkelijk voor kinderen

Het is niet eenvoudig om je merkboodschap aantrekkelijk te maken voor jonge kinderen. Wij hebben ruim 15 jaar ervaring met communicatie en conceptontwikkeling gericht op kinderen en jongeren. Als je ondersteuning nodig hebt bij de creatie van advertenties, branded content of custom publishing, neem dan contact met onze adviseurs op. Samen creëren wij een effectieve marketingcampagne, die jouw boodschap op een aantrekkelijke manier onder de aandacht brengt van deze jonge doelgroep.
Dit wil ik

ONDERZOEK

Leer kinderen nog beter kennen

Om je communicatie naadloos af te kunnen stemmen op jonge lezers, heb je inzicht nodig in de doelgroep. Daarom werken wij graag samen met Youngworks: een bureau dat onderzoek doet naar kinderen en jongeren. Hun research en kennissessies bieden inzicht in de belevingswereld van jonge doelgroepen en leveren concreet advies op voor effectieve strategieën en communicatie. Onze verslaggevers maken daar vervolgens aantrekkelijke content van die aansluit bij de belevingswereld van kinderen. Op die manier kunnen wij de kwaliteit van je communicatie verbeteren, waardoor kinderen meer aandacht besteden aan je merk.
Dit wil ik

CUSTOM PUBLISHING

Bind kinderen aan je merk met inspirerende content

Door de behoeften en beweegredenen van kinderen centraal te stellen, word je boodschap beter onthouden.

Kidsweek werkt graag nauw samen met adverteerders om hun boodschap zo goed aantrekkelijk mogelijk te maken voor jonge lezers. Wij hebben veel ervaring met de creatie van een speciale krant, een katern, een insert, een magazine of een doe-boek, maar ook met de ontwikkeling van workshops, websites, smartphoneapps en lesmaterialen.

Custom publishing biedt tal van mogelijkheden om specifieke en inspirerende content te ontwikkelingen, waarmee al jouw marketing- en communicatiedoelstellingen kunnen worden gerealiseerd.
Dit wil ik

CONTENT PARTNERSHIP

ALS KENNISPARTNER VAN KIDSWEEK BEN JE TOP-OF-MIND BIJ KINDEREN

Wil je graag gedurende langere periode contact hebben met je doelgroep? Dan is het wellicht interessant om een content partnership met Kidsweek aan te gaan. Een goede manier om stapsgewijs je hele verhaal te vertellen en kinderen aan je merk te binden.
Dit wil ik

ACTIVATIE

Breng je merk tot leven met een opvallende promotie

Kidsweek denkt graag met je mee om je merk, product of dienst onder de aandacht te brengen van kinderen. Een activatie is een opvallende manier van communiceren die je merk niet alleen in de spotlight zet, maar kinderen ook letterlijk in beweging kan brengen. Denk aan een winacties, on-pack promotie in de vorm van een wikkel, een sticker, een bijsluiter of een seal. Maar we kunnen ook een activatie op scholen of de winkelvloer vormgeven. Wij gaan graag met je om tafel.
Dit wil ik

EDUCATIE

Laat kinderen kennismaken met je merk in de klas

Je verhaal graag koppelen aan een educatieve boodschap? Wij ontwikkelen specifieke lessen die kinderen in staat stellen om op een natuurlijke manier kennis te maken met je merk en gedachtengoed. Op die manier helpen wij leraren aan kwalitatieve en educatieve content en wordt jouw merk breed gedragen door de leerlingen van een school.
Dit wil ik

DISTRIBUTIE

VERSPREID JE PRODUCT OF CONTENT OP 3.000 BASISSCHOLEN IN HEEL NEDERLAND

Kidsweek in de Klas en Samsam in de Klas hebben gezamenlijk een bereik van maar liefst 3.000 basisscholen. Dat is de helft van alle Nederlandse basisscholen. Onze database is helemaal up-to-date, omdat we deze regelmatig verversen met de contactgegevens van nieuwe docenten. Genoeg mogelijkheden dus om jouw advertising, activaties, give-aways of samples van jouw producten op deze basisscholen te verspreiden. In onderling overleg kunnen we een plan maken dat jouw marketingdoelstellingen verwezenlijkt.
Dit wil ik

Informatie over Kidsweek

Selecteer...

PROFIEL

Wat is Kidsweek?

Kidsweek is een all-channel platform voor kinderen van 7 t/m 12 jaar, die niets willen missen. Nieuws uit binnen- en buitenland, uitleg bij het nieuws, achtergronden, dierennieuws, recensies over de films, uitjes en boeken en puzzels en moppen: Kidsweek schrijft over alles waar kinderen van die leeftijd in geïnteresseerd zijn. Het platform bestaat uit een weekkrant, Kidsweek, die elke donderdagochtend bij abonnees op de deurmat valt, een website, Kidsweek.nl, die 24/7 op elk device is te volgen, een Kidsweek Moppen-app en alle sociale mediakanalen waarkinderen kunnen reageren op leuke nieuwtjes en actuele gebeurtenissen.

 

Wat is Kidsweek in de Klas?

Kidsweek in de Klas biedt actuele en flexibele lesmethodes voor het basisonderwijs, die nieuws en actualiteiten op een educatieve manier bespreekbaar maken in de klas. Artikelen uit Kidsweek worden gebruikt voor de lesmethode Begrijpend Lezen om begrijpend- en technisch lezen onder de knie te krijgen en om de woordenschat van kinderen uit te breiden. Basisscholen die een abonnement afsluiten, ontvangen wekelijks een pakket kranten met bijbehorende lesboekjes. Online hebben leraren toegang tot digibordlessen, lesinstructies, antwoordbladen, strategietoetsen en remediëringsbladen. Het lesmateriaal voldoet aan de kerndoelen van het SLO en is verkrijgbaar voor groep 4 t/m 8.
Met de digitale methode Mediawijsheid worden ook digitale lessen aangeboden die kinderen inzicht geven in de invloed van social media, veilig internet en de betrouwbaarheid van informatie.

 

Door wie wordt Kidsweek gelezen?

Kidsweek wordt gelezen door kinderen van 7 t/m 12 jaar. Stuk voor stuk jongens (46%) en meisjes (54%) die niets willen missen. Kidsweek praat hen bij over wat er in de wereld speelt op een manier die aansluit bij hun interesses en behoeften. Daarnaast wordt Kidsweek ook gelezen door ouders en leraren.

PRINT

KIDSWEEK IS DÉ WEEKKRANT VOOR KINDEREN

Kidsweek is voor kinderen van 7 t/m 12 jaar die niets willen missen. Van voor- tot achterpagina gevuld met binnen- en buitenlands nieuws, verhalen over dieren, en sport, leuke en grappige weetjes, moppen en puzzels verhalen. Alles wat kinderen leuk vinden om te lezen. Kidsweek wordt elke donderdagochtend door de krantenbezorger bezorgd.

  • Verschijning: elke donderdag
  • Oplage: 63.000
  • Abonnees: 23.000
  • Kidsweek in de Klas abonnees: 40.000 op 1.400 basisscholen
  • Bereik per week: > 164.000 lezers
  • Gemiddelde leesduur per week: 54 minuten

ONLINE

Een levendige online community: Kidsweek.nl

Kidsweek.nl is een informatieve en creatieve website. Je vindt er het laatste nieuws uit binnen- en buitenland, grappige en bijzondere filmpjes, maar je kunt er ook meedoen aan prijsvragen en diverse games spelen. In de Kidsweek Moppen-app staan moppen die door lezers worden ingestuurd. Een selectie van de leukste moppen, wordt ook gepubliceerd op Kidsweek.nl. Via social media worden kinderen op de hoogte gehouden van nieuws die voor hen relevant is.

  • Unieke bezoekers per maand: 80.000

E-mailnieuwsbrieven

  • Wekelijkse nieuwsbrief: 30.000
  • Maandelijkse oudernieuwsbrief: 18.000

Social media
Via social media houdt Kidsweek kinderen op de hoogte van nieuws die voor hen relevant is. Ook stuurt de redactie elke dag een must-read tip via Whatsapp, aan iedereen die zich daarvoor heeft aangemeld. Daardoor groeit het bereik van Kidsweek flink.

  • Facebook volgers: 16.000
  • WhatApp volgers: 2.100
  • Instagram volgers: 3.000

EVENTS

DIER VAN HET JAAR

De dierenpagina is één van de populairste pagina’s van de krant en daar komen heel wat bijzondere dierenverhalen voorbij, van schildpadden op wieltjes, honden die hun baasje redden tot meeuwen die in de curry zijn gevallen. Uit al deze bijzondere verhalen kiest de redactie elk jaar de 4 meest opvallende of spraakmakende dieren. Deze worden genomineerd voor de titel Dier van het jaar. Kinderen kunnen vervolgens stemmen en campagne voeren. Het hoogtepunt van de verkiezing is de uitreiking in de dierentuin waarbij vele abonnees aanwezig zijn.

Tarieven, Facts & Formaten

Wekelijks bereik krant

164.000

Online bezoekers

80.000

Facebook volgers

16.000

Basisscholen Kidsweek in de Klas

1.400

Direct contact

Vraag naar de mogelijkheden bij onze accountmanagers:

Budi Goudsmit

Senior Accountmanager
06 5281 4093

E-mail mij

Patrice Sijmons

Senior Accountmanager
06 5043 9853

E-mail mij

Kirsten Hogeboom

Manager Marketing Partnerships
06 1608 0376

E-mail mij

Meer weten?

Wil je meer weten over onze abonnementen, adverteren in samenwerking met een van onze merken of heb je een andere vraag? Laat het ons weten.

Direct contact