Over Sijthoff Media

Sijthoff Media is een omnichannel contentbedrijf met meer dan honderd medewerkers. Het bedrijf is marktleider in vier clusters: overheid, IT, marketing & communicatie en kinderen en jongeren. Binnenlands Bestuur bereikt maandelijks meer dan 350.000 ambtenaren en bestuurders. Adformatie bereikt ca. 300.000 marketing, media- en communicatieprofessionals en AG Connect 95.000 IT-professionals. Young & Connected bereikt met Kidsweek, 7Days, Samsam en Ondertussen.nl wekelijks 1 miljoen kinderen en jongeren.

Sijthoff Media organiseert jaarlijks ook tientallen inhoudelijke events en opleidingen voor professionals binnen de verschillende sectoren, zoals masterclasses van AG Connect, in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit.

Visie

Wij brengen mensen verder. In hun ontwikkeling en persoonlijke groei.

Missie

Wij zijn een autoriteit op het gebied van vakkennis en nieuws. Of het nu gaat om media, marketing, communicatie, IT, lokaal bestuur of kinderen en jongeren. We weten wat er speelt en geven richting. Door mensen te informeren en te verbinden.

Historie

Marktleider met innovatiedrang

De overname van uitgeverij Young & Connected in september 2010, markeerde de geboorte van Sijthoff Media. Daarmee positioneerde de uitgeverij zich als marktleider op het gebied van B2C-communicatie voor kinderen en jongeren.

In de daaropvolgende jaren werden achtereenvolgens de Adformatie Groep, Tijdschrift voor Marketing, Mobile Marketing, Binnenlands Bestuur, Automatiseringsgids en InGovernment overgenomen. Door deze expansie groeide Sijthoff Media ook uit tot een autoriteit in B2B-communicatie, gericht op professionals in de IT, marketing, media, creatie, communicatie en overheid.

Sinds 2018 bevat het portfolio drie B2B-merken – AG Connect, Adformatie en Binnenlands Bestuur –

en vier B2C-merken voor kinderen en jongeren: 7Days, Kidsweek, Samsam en Ondertussen.nl. De kinder- en jongerenmerken zijn ondergebracht in uitgeverij Young & Connected.

Er wordt nu nog gewerkt vanuit twee locaties in Amsterdam, maar in 2019 zullen alle activiteiten van Sijthoff Media verhuizen naar Capital C, de voormalige Diamantbeurs, gevestigd aan het Weesperplein in Amsterdam.

Toekomst

CAPITAL C, HET NIEUWE CENTRUM VOOR CREATIVITEIT

De Diamantbeurs in Amsterdam werd in 1911 ontworpen door Gerrit van Arkel. Het pand, met een vloeroppervlak van 8.000 m2, heeft bijna tachtig jaar dienst gedaan als centrum voor de diamanthandel, totdat het te klein werd bevonden.

Nu, meer dan een eeuw later, hebben Sijthoff Media en Zaldelhoff Beheer B.V. de handen ineengeslagen om de Diamantbeurs te renoveren op basis van de originele bouwtekeningen van Van Arkel.

Onder de naam Capital C – de  C staat voor creativiteit, commercie, connect en café – moet het monumentale gebouw een bruisend centrum worden voor creatieve start-ups, freelancers en zelfstandigen, maar ook ruimte bieden aan gevestigde ondernemingen in de digitale media, reclame, kunst en fotografie.

Willem Sijthoff: ‘Onze uitgeverijen zullen straks ruwweg een derde deel van het pand in gebruik nemen. Voor de rest komen er organisaties uit de creatieve industrie in. Vanuit Adformatie heb ik veel contact met deze bedrijven. Die hebben grote behoefte aan een centrale plek waar ze zich kunnen vestigen.’

Lees hier de laatste updates over Capital C.

Mannen in het hart van het vak – directie

De directie van Sijthoff Media bestaat uit Willem Sijthoff, Mark Termeer en Léon Bouwman. Gedrieën hebben ze de dagelijkse leiding, maar ze noemen zich liever ‘meewerkende voormannen’.

Meer weten?

Wil je meer weten over onze abonnementen, adverteren in samenwerking met een van onze merken of heb je een andere vraag? Laat het ons weten.

Direct contact