Redactie
09-12-2021

Deel dit bericht

Uitgeverij Young & Connected, onderdeel van Sijthoff Media, is vanaf 1 december verantwoordelijk voor de commerciële exploitatie van Bobo, Okki, Wild van Freek & National Geographic Junior. Hiermee wordt Young & Connected de grootste media-exploitant op het gebied van kindermedia van Nederland. 

Door de samenwerking tussen Young & Connected en Blink ontstaat er één loket voor adverteerders die kinderen, ouders en leerkrachten willen bereiken. Samen met de eigen titels van Young & Connected, Kidsweek en Samsam, worden op deze manier maandelijks 469.000 kinderen bereikt.

Blink is met Bobo, Okki, Wild van Freek en National Geographic Junior de grootste Nederlandse uitgever van educatieve kindermerken voor kinderen van 4 -12 jaar. Van oudsher zijn deze kindermerken vooral bekend als tijdschrift, en inmiddels zijn deze uitgegroeid tot volwaardige on- en offline platformen. Naast uitgever van deze kindermerken, is Blink al 10 jaar de meest innovatieve ontwikkelaar van leermethodieken voor zowel het basis- als voortgezet onderwijs van Nederland. Bij alles wat Blink ontwikkelt staat het prikkelen van de nieuwsgierigheid centraal: want nieuwsgierigheid is de motor van leren.

Young & Connected heeft als uitgever van Kidsweek, Kidsweek in de Klas en Samsam jarenlange ervaring in het begrijpelijk maken van moeilijke (nieuws)onderwerpen en deze naar de belevingswereld van kinderen (7- 12 jaar) te halen. In combinatie met de kerndoeldekkende lesmethodes hebben deze merken een groot bereik en zeer betrouwbaar imago opgebouwd, zowel thuis in het gezin als bij kinderen en leerkrachten in het klaslokaal.

Adverteerders kunnen bij Young & Connected o.a. terecht voor on- en offline media-inzet, het op maat laten maken van lesmateriaal, distributie naar scholen, contentcreatie en activatiecampagnes.

Peter Heysteeg, manager Blink: “Kinderen in beweging brengen zit in ons DNA. Dat doen we ook voor onze adverteerders. Door samen te werken met Young & Connected, bieden we adverteerders een groter bereik en uiteindelijk meer impact”

Joris van Roemburg, Commercieel Directeur Young & Connected: “De samenwerking met Blink voelt als de juiste match. Kwalitatief & kwantitatief staan de titels op een hoog niveau en is het DNA van Blink en Young & Connected zeer vergelijkbaar. Samen kunnen we een nog bredere groep partners aan ons binden. We kijken dan ook uit naar een prachtige samenwerking.”