Anne-Marije Smits
13-09-2022

Deel dit bericht

Op donderdag 8 september hebben Adformatie, Amp.Amsterdam en Voicebooking.com voor de tweede keer op rij de Dag van de Audio georganiseerd. Tijdens een acht uur lange live-uitzending vanuit Capital C lieten 35 gasten hun licht schijnen op alle nieuwe ontwikkelingen rondom audio. Digitale stemmen, de razendsnelle opkomst van TikTok, de herprofilering van 3FM, het belang van audio bij gedragsbeinvloeding, succesvolle samenwerkingen tussen merken en artiesten, het kwam allemaal aan bod.

De Dag van de Audio is mogelijk gemaakt door Audify, Talpa Network, Listn, Airborne, ANP en Stage Content.

 

Wil je Dag van de Audio terugluisteren? Dat kan hieronder:

https://www.adformatie.nl/media/zo-klonk-de-dag-van-de-audio

 

Het programma

De Ochtendshow met Marisa Heutink & Susanne van Nierop.

Uur 1: Radio

Olav Mol over Grand Prix radio
Mouad Aijoul (FunX) over het bereiken van jongeren in de grote steden
Liedewij Hentenaar (Audify) over trends in radioland
Creative director Marcel Hartog (Joe Public Take-Away Advertising) over creatieve radioscripts
Mitch Albracht (Talpa Network) over de effectiviteit van radio tov TV

Uur 2: Neuromarketing & Gedragsbeïnvloeding

Prof. Steven Scholte (Neurensics) over hoe audio werkt in het brein
Creative director Marlon van Franquemont- Koster over waarom creatieven zo vaak ook muzikant zijn.
Interview door Jakob Krabbé met Jacqueline Bosselaar en Stef de Jong over de overnamen van Likefriends door HPD
Head of science Ferdi Gokhan van Yune over hoe reclame nu echt werkt

Uur 3: Muziek & reclame

Joey Boeters (Fitzroy) over de liefde tussen Ben & Jerry’s & Tony’s Chocolonely
Astrid Groenewegen (Sue Amsterdam) over het ontwerpen van gedrag
Singer-songwriter Sofia Dragt
Creative director Joeri Jansen van Roorda over hoe je zelfs de overheid kan koppelen aan upcoming artiesten

The Lunch Show with Paul Charles & Diederik van Middelkoop

Uur 4: International trends & tech

Director marketing music Andy Lykens of Netflix about the sound of Netflix hit series
Christiana Courtright (AKQA) about what Tiktokker’s want to hear
Xander Kanon van Voicy, de Giphy van audioland
ECD Rik Chant of We Are Pi about the sound of Desperados

Uur 5: International trends & tech

Writer & TV-producer Gail Renard about popular culture and her adventures with Yoko Ono & John LennonMusic supervisor & Dutch Creativity Awards-jury member Nitzan Hoffmann about the level of Dutch creativity.
Chloe Cappelier of Accenture Song about the role of sound in experience design
Jennifer Hills about the changing landscape of brands, fans & music

Jasper en Jente in de middag met Jasper Mulder en Jente Kater (& Joris van der Pol)

Uur 6: sonic branding

Vincent de Koning van Big Orange over hoe musea (verschillend) klinken
Nikita Lensink van JustEat TakeAway over samenwerken met supersterren en de herkenbare sound.
Thomas Zwart van Capital C over het geluid van een gebouw
Maartje Glas (Buma Music in Motion) over Women in Media Music

Uur 7: Podcast-uurtje

Jeroen de Bakker over hoe je als merk een goede podcaststrategie neerzet
Ruth van der Vlugt over podcasts voor thought leaders
Stephan de Groot over de positie Petje.af overeind blijft in de veranderende podcastmarkt
Robert Doggers over Een Podcastjournaal
Sandor Jansen van FD Mediagroep over het bouwen van het b-2-b-podcastplatform Listn

Uur 8: De toekomst van audio

Jort Koopman van Talpa Network over gepersonaliseerde audio op basis van text to speech
Britt Messing is oprichter van ForYou Agency en praat je bij over alle laatste TikTok -trends
Zendermanager Menno de Boer van 3FM over trends in radioland en de nieuwe programmering van 3FM
Worden stemmen overbodig? CEO Barnier Geerling van Daisys.ai geeft een doorkijkje naar de toekomst (die eigenlijk heden is).