Laura Peschar
10-04-2020

Deel dit bericht

Uitgeverij Young & Connected (onderdeel van SijthoffMedia) heeft besloten de uitgave van jongerenkrant 7Days per direct te staken als gevolg van een strategische heroriëntatie.

Al meer dan 10 jaar schrijft 7Days wekelijks over het belangrijkste nieuws uit binnen- en buitenland, relevant nieuws voor jongeren, entertainment en cultuur. Op een manier die voor jongeren aantrekkelijk en begrijpelijk is.

Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media: “Hoewel wij menen dat het heel belangrijk is om jongeren te informeren op de manier zoals wij doen, was het helaas niet langer rendabel om 7Days voort te zetten. In een tijd van ontlezing en sterke digitalisering is het ons niet gelukt een plaats te veroveren in de mediaconsumptie van jongeren. Met de huidige merkenportfolio van uitgeverij Young & Connected willen we ons vooral richten op de merken met de meeste potentie. In een doelgroep die we kennen van haver tot gort, 7 –12 jaar. Met de multimedia-platformen Kidsweek en Samsam bereikt Young & Connected wekelijks meer dan 400.000 kinderen.”

Over Sijthoff Media
Sijthoff Media is een crossmediaal bedrijf van nieuws- en vakmedia en is gevestigd in Capital C, het nieuwe centrum voor de creatieve industrie van Amsterdam. Onze media bieden content op het gebied van IT, marketing, media, communicatie, creatie, decentraal bestuur en kinderen. Onze onafhankelijke redacties informeren en verbinden maandelijks meer dan 800 duizend professionals en 400 duizend kinderen in de leeftijd 7 tot en met 12 jaar. Bekende merken van Sijthoff Media zijn Adformatie, AG Connect, Binnenlands Bestuur, iBestuur, Kidsweek, Samsam en Atlas voor Gemeenten.

Contact
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Willem Sijthoff (06-54287456 of willem@sijthoff.nl) of Joris van Roemburg (06-46445999 – j.vanroemburg@yandc.nl).