Laura Peschar
22-10-2020

Deel dit bericht

Het boek Power Brands 2.0, geschreven door Marc Oosterhout en gepubliceerd door Adformatie (Sijthoff Media), is genomineerd voor de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020. Platform Innovatie in Marketing (PIM) wil met deze prijs de aandacht vestigen op de ontwikkelingen in het marketingvak.

Het viel de jury op dat er dit jaar meer aandacht was voor merken, klantbeleving en service. Juryvoorzitter Hans Molenaar (directeur Beeckestijn Business School) licht toe: “Merken moeten zich staande houden in een steeds competitiever en anoniemer platformlandschap, waar het lastig is om je te onderscheiden. Het is belangrijker dan ooit om te laten zien waar je als merk voor staat en om een sterke emotionele connectie te organiseren met je doelgroep. Dat lukt niet met alleen een communicatiecampagne, zoiets vergt een uitstekende organisatie van de klantbeleving. Dat moet je waarmaken en organiseren, zowel binnen als buiten de organisatie. Daarnaast heeft het purposedenken een sterke invloed op merkontwikkeling; als je niet maatschappelijk relevant bent, tel je al bijna niet meer mee.”

Hieronder staan de overige genomineerden:
• Aandachtsmarketing, Klaas Weima (S2 uitgevers)
• Beyond Brands, Tom Van den Bergh (LannooCampus)
• Brand change, Thierry Cattoir (LannooCampus)
• Data-bedreven marketing, Danny Oosterveer (Noordhoff)
• De klantenergieke organisatie, Sonja Stalfoort (Van Duuren Management)
• Make Dust or Eat Dust 2.0 – Marktleiderschap in een tijdperk van extreme verandering, Roland van Kralingen (Business Contact)
• Marketing Design met Customer Journey Mapping, Eveline van Zeeland (Boom)
• Online invloed – Zo pas je bewezen gedragspsychologie toe voor betere online resultaten, Bas Wouters en Joris Groen (Boom)
• Ontmoet de Xceptionals – De transitie naar de overtreffende trap in klantvriendelijkheid, Gerrit Piksen (MarketResponse)
• Platformrevolutie – Van Amazon tot Zalando, de impact van platformen op hoe wij werken en leven, Martijn Arets (Management Impact)
• The offer you can’t refuse – Wat als klanten meer willen dan een uitstekende service?, Steven Van Belleghem (Van Duuren Management)

Om in aanmerking te komen, dient een boek te zijn ontstaan binnen het Nederlandse taalgebied en gepubliceerd te zijn in de periode van oktober 2019 tot en met september 2020. Bij het bepalen van de lijst let de jury vooral op de mate van vernieuwing. Andere criteria zijn een brede toegevoegde waarde voor het vak en praktische toepasbaarheid.

Op donderdag 26 november 2020 presenteren de genomineerde auteurs hun boek tijdens het PIM Marketing Literatuur Prijs evenement dat dit jaar online plaatsvindt. Aanmelden kan via www.pimonline.nl/marketingliteratuurprijs.

Het boek Power Brand 2.0 is verkrijgbaar in de Adformatie.shop.