Laura Peschar
12-06-2019

Deel dit bericht

Floris van Dam gaat aan de slag bij Sijthoff Media (uitgever van AG Connect, Adformatie, Binnenlands Bestuur en Kidsweek). Van Dam wordt als director education verantwoordelijk voor het uitbouwen van de educatietak voor alle B2B-clusters.

Hij zal zich bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe opleidingen, het bouwen van samenwerkingen met verschillende partijen in de markt, en het versterken van de huidige positie van Sijthoff Media in dat segment.

De afgelopen vier jaar was van Dam in dienst bij NIMA, waar hij verantwoordelijk was voor de beroepsvereniging. Voor NIMA heeft van Dam meerdere managing director functies gehad; onder andere bij Repucom, Stanley Works en Nielsen.

Van Dam over zijn aanstelling: ‘Ik kijk ernaar uit om, samen met de hoofdredacties, een sterke unit neer te zetten. Mijn missie is om bij Sijthoff Media een professioneel platform te creëren waar iedereen terecht kan om kennis en kunde op te doen, en om de samenwerking met huidige en nieuwe partners te versterken.’

CEO Willem Sijthoff is verheugd dat Van Dam deze tak verder gaat uitbouwen. ‘Met onze B2B-titels acteren wij in het hart van verschillende vakgebieden. We zien als gevolg van digitalisering en innovatie de complexiteit voor professionals toenemen. We constateren dat de behoefte aan educatie groeit en daarom willen wij ons huidige portfolio graag uitbreiden.’