Redactie
18-12-2020

Deel dit bericht

ADCN (de club voor creativiteit) en Sijthoff Media (eigenaar Adformatie en SPIN Awards) gaan de Lampen en SPIN Awards samenbrengen in het platform Dutch Creativity Awards.

Het doel is om samen een blockbuster-platform voor Nederlandse creativiteit neer te zetten, met de belangrijkste prijzen en de meest inspirerende content. Waar het hele jaar door inspiratie en educatie wordt geboden voor de creatieve en digitale industrie en de wereld van marketing, communicatie en media. Door de samenwerking wordt de breedte van de Lampen in advertising, design, craft en impact gecombineerd met de diepgang van de SPIN Awards in digitaal en innovatie. ADCN neemt de organisatie op zich en werkt samen met Sijthoff Media, moederbedrijf van onder meer Adformatie, aan het maken van premium redactionele content met een hoog bereik.

Voor de industrie heeft de samenvoeging van twee grote prijzen een aantal voordelen. ADCN en SPIN Awards kunnen meer kennis en inspiratie teruggeven aan de industrie om de kwaliteit van het creatieve werk en digitale innovaties te helpen verbeteren. Deelnemende bedrijven en professionals hoeven nog maar in een systeem in te zenden – wat leidt tot gewenste tijds- en kostenbesparing. Ook kan er meer aandacht naar het Talentprogramma.

Samen bereiken ADCN en Adformatie de complete industrie. Er is binnen de Dutch Creativity Awards plaats voor de grote ideeën en innovaties in de breedte én voor creativiteit en craftsmanship in specifieke disciplines. De twee partijen werken samen aan verdere groei met een focus op de digitale en techsector. Samen met alle partners van de Dutch Creativity Awards hopen ADCN en Sijthoff Media op verdere integratie van alle platformen en prijzen in de industrie.

Mervyn ten Dam (DentsuAchtung!) en Liza Enebeis (Studio Dumbar), voorzitter en co-voorzitter ADCN: “Dit is een goede stap voor de industrie. Het draait uiteindelijk niet om awards maar om de creatieve kwaliteit en impact van het werk. De Lampen en SPIN Awards delen een liefde voor creativiteit en vernieuwende ideeën. Die zijn nodig om alle uitdagingen in business en de maatschappij op te lossen. Tegelijkertijd moet er in onze industrie veel meer geïnvesteerd worden in professionele ontwikkeling. Met de Dutch Creativity Awards willen wij bijdragen aan meer creativiteit en learning, gedurende het hele jaar. Samen kunnen we nog meer bijdragen aan ADCN’s missie: Creative Growth.”

Willem Sijthoff, founder Sijthoff Media: “Met de SPIN Awards willen we het digitale denken in Nederland verder brengen en samen kunnen we die missie nog beter realiseren. Er zijn 25 verschillende awards in de markt en met de samenwerking zetten we een goede stap in de richting van de noodzakelijke consolidatie. Beide organisaties kunnen zich richten op hun eigen kracht. Wij zijn ervan overtuigd dat we de Dutch Creativity Awards samen nog beter en groter kunnen maken. Door het vieren van de beste ideeën, het delen van lessen en inspiratie en het herkennen en begeleiden van talent.

2021

ADCN en Sijthoff Media werken aan een jaarprogramma met content en events, voor zowel talent als professionals. De jury en indeling van categorieen worden in maart bekend gemaakt. Inzendingen voor de Dutch Creativity Awards starten op 1 april 2021. De deadline voor inzendingen is 25 juni 2021. Gedurende de zomer vinden de jureringen plaats. De uitreikingen van de Dutch Creativity Awards staan gepland voor september 2021. De winnaars ontvangen een Lamp of een Spin.