7Days

7Days is een weekkrant voor jongeren van 12 t/m 18 jaar, die sinds zijn oprichting in 2003 is uitgegroeid tot een populaire online community met meer dan 100.000 unieke bezoekers per maand.

7Days verslaat nieuws uit binnen- en buitenland, geeft uitleg bij het nieuws, laat jongeren aan het woord en schrijft tips, how to’s en recensies die voor jongeren nuttig en interessant zijn. Games, films, series, mode, sport, muziek, wetenschap: het komt allemaal aan bod. Helemaal afgestemd op de belevingswereld van jongeren van 12 t/m 18 jaar. Als je wilt, stuurt de redactie je een dagelijkse must-read via WhatsApp zodat je interessante artikelen niet hoeft te missen.

Wat 7Days mede zo bijzonder maakt, is dat de onafhankelijke redactie van ervaren journalisten en vormgevers wordt bijgestaan door een groep van 15 middelbare scholieren. Jongens en meiden van verschillende leeftijden, die regelmatig blogs publiceren over dagelijkse beslommeringen en bijzondere gebeurtenissen.

Alles wat 7Days doet, is erop gericht om jongeren van 12 t/m 18 jaar te inspireren en aan te zetten tot lezen. Speciaal voor docenten wordt er lesmateriaal voor onder meer Nederlands en Burgerschap ontwikkeld, dat ze in de klas kunnen gebruiken. Kortom, 7Days schept een breed referentiekader waardoor jongeren meer uit het leven kunnen halen.

Marketingoplossingen

Selecteer marketingoplossing...

DOELGROEPBEREIK

7Days bereikt jongeren tussen de 12 en 18 jaar

7Days wordt wekelijks gelezen door 67.500 jongeren tussen de 12 en 18 jaar. Uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde leesduur 52 minuten per week bedraagt. De website, sevendays.nl, trekt maandelijks meer dan 100.000 unieke bezoekers. Het geeft aan dat 7Days een zeer doeltreffend platform is om deze jonge doelgroep te bereiken.

De weekkrant, de website, social media, de lesbrieven: elk medium heeft zijn eigen kracht. Daardoor kunnen wij jou als adverteerder veel oplossingen bieden om je marketingdoelstellingen te behalen. Daarnaast helpen we je graag om jouw boodschap aantrekkelijk te maken voor jongeren. Alles voor een zo effectief mogelijke campagne.
Dit wil ik

BRAND AWARENESS

Positioneer je merk in het hart van een jonge doelgroep

Of je merk nu meer bekendheid, loyaliteit of onderscheidend vermogen kan gebruiken: een marketingcampagne in samenwerking met 7Days zet je merk op de kaart bij jongeren tussen de 12 en 18 jaar.

Wil je de naamsbekendheid vergroten, dan is het van belang om je merk structureel onder de aandacht te brengen. Je kunt bijvoorbeeld denken aan display advertising op onze website in combinatie met advertenties of een branded content-format in onze weekkrant. Zichtbaar zijn is het belangrijkste.

Wil je dat de doelgroep een specifieke boodschap over je merk, product of dienst onthoudt, dan is het belangrijk om veel aandacht te besteden aan de boodschap zelf. Custom publishing zou in dat geval een goede oplossing kunnen zijn. Wij maken jouw boodschap aantrekkelijk voor een jonge doelgroep in een op maat gemaakte krant, katern, boek, magazine of workshops/gastlessen. We kunnen zelfs specifiek lesmateriaal voor je ontwikkelen. Het is een goede manier om jongeren meer tijd met je merk te laten doorbrengen.

Het kan ook zijn dat je regelmatig contact wilt hebben met je doelgroep. Dan is het wellicht interessant om een content partnership met 7Days aan te gaan. Een goede manier om jongeren aan je merk te binden en je corporate reputatie als expert op jouw vakgebied te vestigen.
Dit wil ik

CONCEPTONTWIKKELING

Wij maken je boodschap aantrekkelijk voor een jonge doelgroep

Het is niet eenvoudig om je merkboodschap aantrekkelijk te maken voor een jonge doelgroep. Wij hebben ruim 15 jaar ervaring met communicatie en conceptontwikkeling gericht op kinderen en jongeren. Als je ondersteuning nodig hebt bij de creatie van advertenties, branded content of custom publishing, neem dan contact met ons op. Samen creëren wij een effectieve marketingcampagne, die aansluit bij de belevingswereld van jongeren.
Dit wil ik

ONDERZOEK

Leer jongeren nog beter kennen

Om je communicatie naadloos af te kunnen stemmen op jonge lezers, heb je inzicht nodig in de doelgroep. Daarom werken wij graag samen met Youngworks: een bureau dat onderzoek doet naar jongeren. Hun research en kennissessies bieden inzicht in de belevingswereld van jongeren en leveren concreet advies op voor effectieve strategieën en communicatie. Onze verslaggevers maken daar vervolgens aantrekkelijke content van die jongeren aanspreekt. Op die manier kunnen wij de kwaliteit van je communicatie te verbeteren, waardoor jongeren meer aandacht zullen besteden aan je merk.
Dit wil ik

CUSTOM PUBLISHING

Bind jongeren aan je merk met inspirerende content

Door de behoeften en beweegredenen van jongeren centraal te stellen, word je boodschap beter onthouden.

Wij werken graag nauw samen met adverteerders om hun boodschap zo goed en aantrekkelijk mogelijk te maken voor de doelgroep. Wij hebben veel ervaring met de creatie van op maat gemaakte content in de vorm van kranten, inserts, doeboeken, websites of lesmateriaal. Custom publishing biedt tal van mogelijkheden om specifieke en inspirerende content te ontwikkelingen, waarmee al jouw marketing- en communicatiedoelstellingen kunnen worden gerealiseerd.
Dit wil ik

CONTENT PARTNERSHIP

Als kennissponsor van 7Days ben je top-of-mind bij jongeren

Wil je regelmatig contact hebben met je doelgroep? Dan is het wellicht interessant om een content partnership met 7Days aan te gaan. Dit kan zowel online als offline. Een goede manier om jongeren aan je merk te binden en je corporate reputatie als expert op jouw vakgebied te vestigen.

Wil je jongeren iets leren, hun gedrag veranderen of op verrassende wijze kennis laten maken met jouw organisatie? Wordt dan kennissponsor bij 7Days. Je krijgt de beschikking over een eigen pagina in de look & feel van jouw organisatie binnen de online community van 7Days, waar je zo vaak als je wilt content kunt plaatsen. Blogs, video’s, inspirerende artikelen, onderzoeksresultaten: alles wat je merk relevant en geliefd maakt onder jongeren. Dit kan eigen gemaakte content zijn of je vraagt een van onze redacteuren om de content te maken. Op die manier win je het vertrouwen van je doelgroep. Je publicaties worden gepromoot op Facebook, op de homepage van Sevendays.nl, bij relevante artikelen, bij relevante onderwerpen en via relevante zoekresultaten.
Dit wil ik

ACTIVATIE

Breng je merk tot leven met een opvallende promotie

7Days denkt graag met je mee om je merk, product of dienst onder de aandacht te brengen van jongeren. Een activatie is een opvallende manier van communiceren die je merk niet alleen in de spotlight zet, maar jongeren ook letterlijk in beweging kan brengen. Denk aan een on-pack promotie in de vorm van een wikkel, een sticker, een bijsluiter of een seal. Maar we kunnen ook een activatie op scholen vormgeven. Wij gaan graag je met je om tafel.
Dit wil ik

EDUCATIE

Laat jongeren kennismaken met je merk in de klas

Je verhaal graag koppelen aan een educatieve boodschap? Wij ontwikkelen specifiek lesmateriaal die jongeren in staat stelt om op een natuurlijke manier kennis te maken met je merk en gedachtegoed. Op die manier helpen wij leraren aan kwalitatieve en educatieve content en wordt jouw merk breed gedragen door de leerlingen van een school.
Dit wil ik

DISTRIBUTIE

VERSPREID JE PRODUCT OP RUIM 300 MIDDELBARE SCHOLEN IN HEEL NEDERLAND

7Days verschijnt wekelijks op ruim 300 middelbare scholen in Nederland. Dat is de helft van alle scholen in het voortgezet onderwijs. Onze database is helemaal up-to-date, omdat we deze regelmatig verversen met de contactgegevens van nieuwe docenten. Genoeg mogelijkheden dus om jouw advertising, activaties, give-aways of samples van jouw producten op deze scholen te verspreiden. In onderling overleg kunnen we een plan maken dat jouw marketingdoelstellingen verwezenlijkt.
Dit wil ik

Informatie over 7Days

Selecteer...

PROFIEL

Wat is 7Days?

7Days is een all-channel platform voor jongeren van 12 t/m 18 jaar die meer uit het leven willen halen. Nieuws uit binnen- en buitenland, uitleg bij het nieuws, achtergronden, tips, blogs en recensies over de nieuwste games, films, mode en muziek: 7Days schrijft over alles waar jongeren van die leeftijd in geïnteresseerd zijn. Het platform bestaat uit een weekkrant, die elke vrijdagochtend bij jongeren op de deurmat valt, een website, sevendays.nl, die 24/7 op elk device is te volgen, een smartphoneapp en alle sociale mediakanalen waar jongeren kunnen reageren op leuke nieuwtjes en actuele gebeurtenissen.

 

Door wie wordt 7Days gelezen?

7Days wordt gelezen door jongeren van 12 t/m 18 jaar. Stuk voor stuk jongens (48%) en meisjes (52%) die iets willen bereiken in het leven. 7Days praat hen bij over wat er in de wereld speelt op een manier die aansluit bij hun interesses en behoeften.

PRINT

7DAYS: DÉ WEEKKRANT VOOR JONGEREN

7Days is voor jongeren van 12 t/m 18 jaar die meer uit het leven willen halen. Van voor- tot achterpagina gevuld met binnen- en buitenlands nieuws, tips, columns en reportages waar jongeren echt iets aan hebben. Maar natuurlijk ook alles over games, films, mode, sport, muziek en wetenschap. 7Days wordt elke vrijdagochtend door de krantenbezorger bezorgd.

  • Verschijning: elke vrijdag
  • Oplage: 22.500
  • Bereik per week: > 67.500 lezers
  • Gemiddelde leesduur per week: 52 minuten

ONLINE

Een populaire online community: Sevendays.nl

Sevendays.nl, is een uitgebreide website die blijft boeien. Je leest er het laatste nieuws uit binnen- en buitenland, nuttige uitlegverhalen, opmerkelijke gebeurtenissen, handige tips en spraakmakende columns van jongeren. Je vindt er ook prachtige foto’s, bijzondere video’s en interviews met opvallende jongeren met torenhoge ambities. Je kunt er zelfs een quiz doen, als je even niets te doen hebt. In de smartphoneapp vind je elke dag een top 7 van de beste artikelen en video’s op Sevendays.nl, die je gelezen en gezien moet hebben. En ook via social media worden jongeren op de hoogte gehouden van nieuws die voor hen relevant is.

  • Unieke bezoekers per maand: > 100.000

Social media
Via social media houdt 7Days jongeren op de hoogte van nieuws die voor hen relevant is. Ook stuurt de redactie elke dag een must-read via WhatsApp, aan iedereen die zich daarvoor heeft aangemeld.

  • Facebook volgers: 17.520
  • WhatsApp volgers: 2.400

EVENTS

Jongere van het jaar

1 keer per jaar reikt 7Days de Jongere van het Jaar-award uit. De redactie van 7Days selecteert 7 jongeren die iets bijzonders gedaan of bereikt hebben. Of het nu gaat om ondernemen, sport of maatschappelijke betrokkenheid, jongeren tussen de 12 en 18 die iets bijzonders gedaan hebben, maken kans op de prijs. Uit de 7 genomineerden jongeren wordt door het publiek 1 winnaar gekozen.

Tarieven, Facts & Formaten

Lezers 7Days

67.500

Online bezoekers

100.000

Facebook volgers

17.520

Middelbare scholen

300

Direct contact

Vraag naar de mogelijkheden bij onze accountmanagers:

Budi Goudsmit

Senior Accountmanager
06 5281 4093

E-mail mij

Patrice Sijmons

Senior Accountmanager
06 5043 9853

E-mail mij

Kirsten Hogeboom

Manager Marketing Partnerships
06 1608 0376

E-mail mij

Meer weten?

Wil je meer weten over onze abonnementen, adverteren in samenwerking met een van onze merken of heb je een andere vraag? Laat het ons weten.

Direct contact