Universiteit Leiden & 7Days

De open dagen van Universiteit Leiden zitten elk jaar binnen no time vol. De uitdaging is jongeren te bewegen naar een passende open dag.
Daarnaast willen ze graag dat jongeren beter weten wat je met welke studie kan doen. Hiervoor is Universiteit Leiden kennissponsor van Sevendays.nl. We maken een onderzoeksgebied / studie van de Universiteit Leiden interessant door het naar de belevingswereld van jongeren te trekken. Aan de hand van actuele thema’s en onderwerpen die jongeren interesseren, is een link bedacht met de opleidingen. Bijvoorbeeld: Kan je verliefd worden op een robot (psychologie), kan je voorkomen dat je ziek wordt (biomedische wetenschappen) en verbeter je schoolprestaties (pedagogische wetenschappen). Elk artikel geeft een advies: Vind je dit nieuws interessant, dan is deze studie iets voor jou: gevolgd door een studieadvies.

Doelgroep
Jongeren (16 t/m 18 jaar) die hun studiekeuze moeten gaan maken.

Middelen
Een jaar lang zijn Universiteit Leiden en 7Days een content partnership aangegaan. Binnen Sevendays.nl heeft Universiteit Leiden een eigen subpagina gekregen, waarin alle artikelen van de kennispartner verzameld werden. Elke maand werd de pagina gevuld met twee artikelen geschreven door onze ervaren redactie. Vervolgens zijn deze verspreid (en gepromoot) via Facebook. De leukste artikelen (2 stuks) zijn doorgeplaatst in de krant.

Meer weten?

Wil je meer weten over onze abonnementen, adverteren in samenwerking met een van onze merken of heb je een andere vraag? Laat het ons weten.

Direct contact