Laura Peschar
10-04-2017

Deel dit bericht

Léon Bouwman (50) treedt per 10 april toe tot de directie van de Sijthoff Media Groep, uitgever van onder meer de B-2-B titels Adformatie, AG Connect en Binnenlands Bestuur en de B-2-C titels Kidsweek en 7Days. Bouwman wordt als Chief Content Officer verantwoordelijk voor alle journalistieke en redactionele content van de SMG-websites, magazines, events, opleidingen, custom publishing- en andere activiteiten. Hij zal zich bezighouden met het versterken van de samenhang tussen de verschillende clusters, maar vooral ook met het ontwikkelen van nieuwe redactionele en commerciële contentconcepten, events, opleidingen en communities.

De afgelopen zes jaar was Bouwman werkzaam bij de FD Mediagroep, waar hij voor Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio de conceptafdeling FD/BNR Networks heeft opgezet, die opereerde op het snijvlak van onafhankelijke redactionele inhoud en de merkcommunicatiebehoeften van adverteerders. Sinds begin dit jaar was Bouwman actief als Head of Business bij contentmarketingbureau Redactiepartners, een deelneming van de FD Mediagroep. Voordat hij bij FDMG aan de slag ging, was Bouwman jarenlang werkzaam bij Adformatie, onder meer als hoofdredacteur.

Over zijn overstap naar de Sijthoff Media Groep zegt Bouwman: ‘Ik kijk er enorm naar uit om, samen met de diverse hoofdredacties, de sterke redactionele merken binnen de Sijthoff Media Groep verder te ontwikkelen. De mogelijkheden liggen in het verbeteren van de bestaande content, producten en bezetting, maar ook in het initiëren van nieuwe merkextensies en concepten. Al mijn ervaringen op het gebied van journalistiek, events, concepten en custom publishing uit eerdere banen komen in deze nieuwe functie samen.’

CEO Willem Sijthoff: ‘Met Léon brengen we de onderneming naar het volgende niveau. Dan gaat het enerzijds om de kwaliteit van de content en anderzijds om de rol die wij als verbinder in de verschillende communities hebben en verder willen uitbouwen. Ik verheug me erop om in de nieuwe setting van de driekoppige directie (Willem Sijthoff, Mark Termeer, Léon Bouwman) met veel enthousiasme de volgende stap te zetten.’

De Sijthoff Media Groep is een snelgroeiend omnichannel contentbedrijf met meer dan honderd medewerkers. Het bedrijf is marktleider in vier clusters: overheid, IT, marcom en kinderen/jongeren. Binnenlands Bestuur bereikt maandelijks meer dan 350.000 ambtenaren en bestuurders. Adfo Groep bereikt ca. 300.000 marketing, media- en communicatieprofessionals en AG Connect 150.000 IT-professionals. Young & Connected bereikt met Kidsweek en 7Days wekelijks 250.000 kinderen en jongeren. SMG organiseert jaarlijks ook tientallen inhoudelijke events en opleidingen voor professionals binnen de verschillende sectoren, zoals masterclasses van AG Connect, in samenwerking met Nyenrode Business Universiteit.

Meer weten?

Wil je meer weten over onze abonnementen, adverteren in samenwerking met een van onze merken of heb je een andere vraag? Laat het ons weten.

Direct contact