Redactie
02-02-2022

Deel dit bericht

De awards voor CMO of the Year en Future CMO of the Year worden uitgereikt op CMO Day op 17 mei.

Adformatie reikt op CMO Day twee nieuwe awards uit: Dutch CMO of the Year en Future CMO of the Year. CMO Day is een invite-only evenement voor CMO’s en marketing directeuren en wordt dit jaar voor de tweede keer georganiseerd. Marketeers uit de CMO Community worden actief betrokken bij de voordracht van kandidaten voor de prijzen. Een brede jury van marketeers, onafhankelijke adviseurs en talenten kiest onder leiding van een voorzitter de winnaars.

Criteria bij CMO of the Year zijn onder meer Leiderschap & Persoonlijkheid, Bewezen Succes (op basis verschillende elementen in de customer journey), Purpose & Visie en Vernieuwing (van product/dienst, tech, proces en/of organisatie). De Future CMO of the Year is niet ouder dan 28 jaar.

Naast de CMO Community wordt ook lezers van Adformatie gevraagd CMO’s en marketingdirecteuren uit het netwerk te kandideren die dit jaar een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd.

Corinne Hamming (CMO Community Manager): ‘Als onderdeel van het House of Executives van Sijthoff Media, waarin we al de succesvolle awards CFO of the Year , CHRO of the Year en de M&A Awards kennen, is dit een logische stap. Zeker binnen deze hard groeiende community.’

House of Executives

Onder de vlag van CMO Suite organiseert Adformatie diverse events, roundtables, interviews en podcasts van en voor marketing leaders. Door kennis en netwerken met elkaar te verbinden helpen wij hen succesvol te zijn als leiders en marketing professionals.

Daarbij ligt de focus niet op de dagelijks marketingthema’s maar juist op zaken als waardecreatie, cultuur & attitudes, samenwerking en persoonlijke ontwikkeling.  Ook is er veel aandacht voor grote context waarin CMO’s opereren en welk leiderschap daarvoor nodig is.

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives, een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

CMO Day 2022

CMO Day vindt dit jaar plaats op 17 mei in Capital C. Het thema is The Art of Marketing. Is marketing kunst of wetenschap? In een tijd waarin datagedreven marketing de boventoon voert is deze vraag meer op zijn plek dan ooit. Voortbouwend op aloude marketingwetten hebben marketeers vernuftige tools tot hun beschikking. Ook omringen zij zich met whizzkids die diepgravende analyses en doorwrochte onderbouwingen voor de marketingstrategie maken. Aan de andere kant laten onderzoeken van wetenschappers als Les Binet & Peter Field van Orlando Wood zien dat de rol van creativiteit bepalend blijkt voor effectieve marketing. Tijdens CMO Day worden CMO’s en marketing directors uitgedaagd zowel hun linker als rechter hersenhelft te laten spreken.

CMO’s en marketing directors kunnen zich via Chiefmarketing.nl aanmelden voor deze dag.

De Raad van Advies van CMO Suite bestaat uit:

Lydi Boers – Hello Fresh
Maurine Alma – Just Eat TakeAway
Carolien van Turennout  – Zeeman

‘Deze CMO community is voor mij een waardevolle toevoeging door de inhoudelijke events en het netwerk van bekende en ook weer nieuwe vakgenoten.’

##
Voor vragen over de CMO of the Year en Future CMO of the Year neem contact op met Susanne van Nierop (content director Adformatie), 0652814083, susanne@adformatie.nl

Vragen over CMO Suite en de community? Bel of mail Corinne Hamming (community manager CMO), 0642550791 corinne@adformatie.nl